пʼятниця, 28 жовтня 2016 р.

№5

Тема уроку: "Покритонасінні рослини.Узагальнення."



Мета :  повторити і закріпити матеріал з теми; розвивати здатність аналізувати та робити висновки, розпізнавати рослини за морфологічними ознаками. Показати їх значення в природі та житті людини. Виховувати бережливе ставлення до природи.

Тип уроку: узагальнюючий.

Обладнання: гербарні матеріали, картки. кросворд

Учням роздаються карточки на яких вони будуть працювати на уроці. Відповідь їх оцінюється жетоном у листочок. В кінці уроку підбиваємо їх кількість і підводимо підсумок.

                          Основний зміст уроку.
I.                   Учні розказують легенди , вірші , загадки, прикмети про квіткові  рослини (домашнє завдання).
II.                Заповнити схему:

                             Органи квіткової рослини

 





  
 





III.             Тести.
1.     Виберіть рослину у якої суцвіття -  волоть:
а ) пшениця;
б) овес;
в) черемха;
г) цибуля.
2. Виберіть вітрозапильну рослину:
а) мак;
б) соняшник;
в) береза;
г) черешня.
3. Який плід у гороху:
а) стручок;
б)   біб;
в) листянка
4. Які з названих рослин належать до родини хрестоцвітих :
а) вика посівна;
б) просо звичайне;
в) гірчиця польова;
г) полин гіркий;
д) грицики звичайні;
е) осот рожевий.
5. До класу однодольних належать родини:
а) обхідні;
б) розові;
в) злакові;
г) лілійні .
6. Які ознаки характеризують рослини родини Бобових?
а)  суцвіття китиці, головки, волоті;
б) квітки одностатеві;
в) плід - біб;
г) квітка з одною маточкою і 5 тичинками.
7. У представників яких родин листки виключно прості?
а ) розові;
б) злакові;
в) бобові;
г) лілійні.
8. Мичкувату кореневу систему мають:
а) морква;
б) соняшник;
в) гарбуз;
г) часник.    
9. Рослина , що має плід ягоду:
а) ожина;
б) аґрус;
в) абрикос.
10.Виберіть представника родини злакових:
а)редька дика;
б) тонконіг лучний;
в) пеларгонія пахуча.















IV.            Завдання „Кросворд

По горизонталі:
1.     Відділ вищих рослин, найпоширеніших у сучасній флорі.(Покритонасінні)
2.     Процес перенесення пилку з тичинки на приймочку маточки.(Запилення)
3.     Видозмінений у процесі запліднення насінний зачаток.(Насінина)
4.     Сукупність плодолистиків, складається із зав’язі, стовпчика, приймочки. (Маточка)

По вертикалі:
1.     Статевий процес, під час якого спермій зливається з яйцеклітиною.(Запліднення)
2.      Основний підземний орган(Корінь)
3.     Поживна тканина(Ендосперм)
4.     Видозмінений пагін, основна функція якого – розмноження ( Квітка)
5.     Складова андроцея, складається з тичинкової нитки і пиляка.(Тичинка)
6.     Видозмінена в процесі запліднення квітка, орган, де достигає насіння.(Плід)
7.     Розширена частинка маточки , в якій знаходяться насінні зачатки(Зав’язь)

V.               Завдання „Правильна цифра
На дошці вказані ознаки рослин і назви родин у такому порядку:
1.     Сітчасте.
2.      Мичкувата.
3.     Хрестоподібні, Розові, Пасльонові.
4.     Одна сім’ядоля.
5.     Злакові, Лілійні.
6.     Дві сім’ядолі.
7.     Паралельне, дугове.
8.     Стрижнева.
Учні мають набір цифр від 1 до 8. Учитель зачитує текст , у якому порядку пропущенні слова, зазначенні на дошці. Учні знаходять необхідне слово і показують цифру, якою воно позначене
Текст.
У рослин класу Однодольні коренева система......(2),класу Дводольні......(8).У дводольних зародок насінини має ....(6).,а в однодольних...(4). У рослин класу Однодольні жилкування листків...(7), а в класу Дводольні...(1).Із вивчених родин рослин до класу Дводольні належать ...(3), до класу Однодольні ....(5).

VI.            Біологічний диктант.
Учитель показує учням карточки із зображенням суцвіть, учні записують яке суцвіття показує вчитель.(Додаток  1.)

VII . Завдання „Що зайве? ”
Необхідно визначити на малюнку зайвий об’єкт і пояснити свій варіант відповіді.
1.Помідори,картопля, гірчиця, кульбаба.
2. Цукрова тростина, кукурудза, осот, алоє.
3. Жоржини, шипшина, соняшник, перець.
4. Черешня, яблуня, деревій, пшениця.

VII.         Завдання „Далі, далі”.
Потрібно дати відповідь на запитання.
1.     Рослини, які цвітуть принаймні один раз протягом свого життя .(Квіткові)
2.     Група квіток розміщених у певному порядку.(Суцвіття)
3.     Коренева система з добре розвиненим головним коренем.(Стрижнева)
4.     Родина, яка має найбільше цінних злакових культур.(Злакові)
5.     До якої родини належить горох? (Бобові)
6.     Родина дводольних ,у якої більшість представників – плодові дерева (Розові)
7.      Запасаюча тканина насінини (Ендосперм)
8.     Запилення, яке здійснюється людиною. (Штучне)
9.     Яке суцвіття у соняшника? (Кошик)
10.                       Наука про рослини? (Ботаніка)
11.                       Систематична категорія, яка об’єднує споріднені родини.(Клас)
12.                       Плід у малини.(Багатокістянка)

VIII.      Учні наспівують пісні у яких згадуються покритонасінні рослини.(Учні приготували на домашнє завдання)
IX.            Підсумок уроку .На основі кількості зібраних листочків вчитель виставляє бали.

X.               Домашнє завдання. Повторити різноманітність покритонасінних рослин.(Підготуватися до контрольної роботи.)

Немає коментарів:

Дописати коментар